Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΙΕΧΟΒΙΑΚ
«Oι γονείς μου δεν με αναγνωρίζουν όταν με βλέπουν στο Κάνε ότι κοιμάσαι»

 

Ολοκλήρωσε τις θεατρικές του σπουδές στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το 2020 και πραγματοποίησε το τηλεοπτικό του ντεμπούτο πέρσι στην κωμική σειρά του Alpha, Άσε μας ρε μαμά, στην οποία υποδύθηκε τον κακομαθημένο γιο της Παναγιώτας Βλαντή, Λευτέρη Ταβουλαρέα. Τη φετινή σεζόν ενσαρκώνει έναν πολύ διαφορετικό ρόλο. Είναι ο Στάθης Βανδώρος, στην επιτυχημένη σειρά της ΕΡΤ1, Κάνε ότι κοιμάσαι στην οποία πρωταγωνιστούν οι Σπύρος Παπαδόπουλος, Τάσος Γιαννόπουλος, Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Έμιλυ Κολιανδρή. Υποδύεται έναν μαθητή λυκείου που εκφοβίζει τους συμμαθητές του και πατέρας του είναι ο σεσημασμένος τοκογλύφος Ηλίας Βανδώρος (Τάσος Γιαννόπουλος). Παρά το babyface που διαθέτει, θεωρώ ότι ο ρόλος του ταιριάζει γάντι. Ο Αλέξανδρος Πιεχόβιακ είναι τόσο εξαιρετικός στην ερμηνεία του, που ακόμα και οι φίλοι του, όπως μου λέει στη συνέντευξη, του στέλνουν μηνύματα στο κινητό γράφοντας ότι «θέλουν να τον δείρουν». Με τον Αλέξανδρο τα είπαμε από κοντά πίνοντας πρωινό καφέ. Είναι ένας χαμογελαστός και πολύ ευγενικός άνθρωπος ο οποίος έχει την απόλυτη στήριξη της οικογένειας του αλλά και χαριτωμένους ψυχαναγκασμούς τους οποίους μοιράζεται πολύ άνετα.

Διάβασα σε συνέντευξή σου ότι ένας από τους ψυχαναγκασμούς σου είναι όταν περπατάς μαζί με άλλον θέλεις πάντα να είσαι από τα αριστερά.
Ναι γιατί μου φαίνεται πιο εύκολο να στρέφω το κεφάλι μου προς τα δεξιά (Γελάει).

Έχεις κι άλλους;
Όταν ταξιδεύω με ΚΤΕΛ, πάντα νομίζω ότι όταν ανέβω, κάποιος μπορεί να βάλει τα δικά του πράγματα και να αφήσει τα δικά μου απέξω. Κι όταν φεύγουμε κοιτάζω διακριτικά προς τα πίσω να βεβαιωθώ ότι η βαλίτσα μου δεν είναι απέξω. Έχω θέμα και με το αν έχω αφήσει αναμμένο τον θερμοσίφωνα. Τις προάλλες έφυγα για γύρισμα. Έχω φτάσει σχεδόν στο λεωφορείο και είμαι σίγουρος ότι έχω βγάλει το σίδερο από την πρίζα, αλλά παρόλα αυτά γύρισα πίσω για να το τσεκάρω. Και δεν ξέρω από που ξεκινάνε αυτά. Θέλω να τα ξεπεράσω (Γέλια).

Αλέξανδρε θέλω να σου πω ότι στη σειρά υποδύεσαι καταπληκτικά το κωλόπαιδο. Συγγνώμη κιόλας για τον υβριστικό χαρακτηρισμό.
(Γελάει) Μα αυτός είναι ο στόχος μου για τον ρόλο. Είναι όντως μια πρόκληση γιατί τα χαρακτηριστικά μου δεν είναι τόσο αυστηρά. Επομένως αποφασίζω να είμαι πιο λιτός και να βρω τις γωνίες που μπορώ να βγάλω μια αυστηρότητα. Έχουμε βέβαια και τους εξαιρετικούς σκηνοθέτες μας, Αλέξανδρο Πανταζούδη και Αλέκο Κυράνη και τους διευθυντές φωτογραφίας Κλαούντιο Μπολιβάρ, Έλτον Μπίφσα που πάντα διαλέγουν τη σωστή γωνία για να εκφράσεις αυτό που θέλεις σε κάθε σκηνή. Είναι πάντως ένα προσωπικό στοίχημα. Διάφοροι φίλοι μου στέλνουν μηνύματα και μου γράφουν «Θέλω να σε σπάσω στο ξύλο» (Γέλια).

Τον γουστάρεις τον Στάθη σωστά;
Πάρα πολύ. Τον αγαπώ πολύ.

Εσυ έχεις συναντήσει στο περιβάλλον σου ή και στο παρελθόν στο σχολείο ανθρώπους όπως τον Στάθη;
Δεν ξέρω που συνέβη το σημείο καμπής, αλλά έχουν αλλάξει πάρα πολύ τα πράγματα με τα χρόνια. Εγώ όταν ήμουν στο σχολείο στα τέλη του 2000, δεν ζούσαμε τέτοιες καταστάσεις. Υπήρχαν μικρότερης κλίμακας, που και πάλι βέβαια ποτέ δεν ξέρεις τι αφήνουν στην ψυχή ενός παιδιού. Γιατί ακόμη και η λεκτική βία που μπορεί να εκφραστεί π.χ. με μια φράση «Πώς είσαι έτσι;», κάτι θα αφήσει στην ψυχή. Αλλά από όσα γνωρίζαμε, δεν είχαμε τέτοιες καταστάσεις. Και δεν ξέρω πραγματικά που έχει χαθεί όλη αυτή η αθωότητα των παιδιών. Σαν να χάθηκε η μετάβαση από τη γλυκιά παιδικότητα στην εφηβεία. Λες και εξαφανίστηκε το ενδιάμεσο στάδιο. Σαν να είναι κατευθείαν ενήλικες.


Με τον τηλεοπτικό του πατέρα, Τάσο Γιαννόπουλο

Η συμπεριφορά του ήρωά σου μπορεί να δικαιολογηθεί δεδομένου ότι δεν περνάει και ο ίδιος εύκολα. Η μητέρα του η οποία ήταν πρεζόνι, πέθανε και μεγαλώνει με τον πατέρα του, ο οποίος είναι τοκογλύφος και πάρα πολύ σκληρός άνθρωπος.
Όταν διάβαζα τον ρόλο σκεπτόμουν ότι είναι κάπως καταδικασμένος ο Στάθης. Έχει μεγαλώσει σε ένα τοξικό περιβάλλον, που δεν σημαίνει βέβαια ότι θα έπρεπε απαραίτητα να γίνει τοξικός. Μπορείς να χτίσεις άμυνες και να πεις ότι εγώ δεν θα είμαι έτσι. Αλλά αυτό το παιδί σαν να είναι καταδικασμένο. Θέλω να το δω λίγο πιο γενικά, δηλαδή στη ζωή μας κατά πόσο έχουμε την επιλογή των πράξεων μας ή αν όλα είναι μονόδρομος. Είναι ένας τεράστιος δρόμος κι εμείς διαλέγουμε σταυροδρόμι ή είναι όλο καταδικασμένο; Πάντως ο Στάθης αναζητά την αγάπη και την επιβεβαίωση από τον πατέρα του. Θέλω εδώ να επισημάνω ότι ο Τάσος Γιαννόπουλος πέρα από εξαιρετικός ηθοποιός είναι και ως άνθρωπος καταπληκτικός και πολύ ευγενικός.

Αυτή είναι η γοητεία σε αυτό το επάγγελμα. Δηλαδή να έχουμε την τύχη κάθε σεζόν να μπορούμε να μπαίνουμε στα παπούτσια διαφορετικού ρόλου 

Ο φετινός σου ρόλος είναι πολύ διαφορετικός από τον περσινό της κωμικής σειράς του Alpha, Άσε μας ρε μαμά. Φαντάζομαι ότι για εσάς τους ηθοποιούς αυτό είναι το ενδιαφέρον να υποδύεστε κάθε φορά διαφορετικούς ρόλους.
Θεωρώ ότι αυτή είναι η γοητεία σε αυτό το επάγγελμα. Δηλαδή να έχουμε την τύχη κάθε σεζόν να μπορούμε να μπαίνουμε στα παπούτσια διαφορετικού ρόλου. Έτυχε πρόσφατα να συζητάω κάτι σχετικό με έναν φίλο μου με αφορμή τον ρόλο του Στάθη και του έλεγα ότι δεν είναι μόνο ότι ανακαλύπτεις τον ρόλο αλλά κάπως ανακαλύπτεις και κάποιες πτυχές σου τις οποίες αναγκαστικά πρέπει να φέρεις στην επιφάνεια για να μπορέσεις να ερμηνεύσεις. Και έχει πολύ ενδιαφέρον. Σίγουρα είναι πολύ κόντρα ρόλος. Αλλά όπως ξεδιπλώνεται θα δούμε ότι αυτός ο ήρωας έχει ωραίες ευαισθησίες.

Πηγή:Instagram @alexpiechowiak @theofilosnyc

Πότε αποφάσισες να γίνεις ηθοποιός;
Στο Λύκειο είχαμε μια εξαιρετική καθηγήτρια θρησκευτικών. Κάποια στιγμή μπήκαμε στη διαδικασία να φτιάξουμε μια θεατρική ομάδα για να συμμετέχουμε σε μαθηματικούς αγώνες. Εγώ θα σκηνοθετούσα την παράσταση, η οποία ήταν το Όνειρο θερινής νυκτός. Δεν πήγε όμως καλά, γιατί οι περισσότεροι δεν το πήραν σοβαρά. Εμένα ωστόσο μου έμεινε αυτό το υποκριτικό και ήθελα να το δοκιμάσω να δω μέχρι που θα πάει. Πέρασα αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη και στο πρώτο έτος ήθελα να αφοσιωθώ στις σπουδές μου. Στο δεύτερο έτος αποφάσισα να μπω σε μια θεατρική ομάδα όπου έμεινα δυο χρόνια. Μετά πήγα με Εράσμους στην Πορτογαλία για έναν χρόνο, κι όταν επέστρεψα, είπα θα συνεχίσω με το θέατρο. Μου είχε λείψει. Ένιωθα ένα κενό. Πήγα στο θεατρικό εργαστήρι Αβέρτο του Βαγγέλη Οικονόμου ο οποίος με βοήθησε πάρα πολύ. Θέλω να φτάνω τα πράγματα μέχρι το τέλος. Οπότε είχα πει, αφού αποφάσισα να κάνω αυτό το ταξίδι, ας δώσω και στο ΚΘΒΕ. Και πέρασα. Τέλειωσα πρώτα την Αρχιτεκτονική και στη συνέχεια ολοκλήρωσα και τις σπουδές στο ΚΘΒΕ. Και είχα πει, δεν θα ασχοληθώ με τίποτα άλλο. Αυτό θέλω.

Πιστεύω ότι πρέπει πάντα να υποστηρίζουμε τις επιλογές μας και τα λάθη είναι ανθρώπινα

Οι γονείς σου, σου εξέφρασαν ποτέ ενδοιασμούς όταν τους ανακοίνωσες ότι θέλεις να γίνεις ηθοποιός;
Δεν ήταν και το πιο εύκολο. Επειδή ήδη είχα διαλέξει να σπουδάσω αρχιτεκτονική και ως επάγγελμα θεωρείται ότι προσφέρει καλή αποκατάσταση, δεν ήταν από την αρχή υποστηρικτικοί. Αλλά τώρα μπορώ να τους κατανοήσω. Τότε που ήμουν μέσα στην τρέλα, έλεγα «Όχι, εγώ θα κυνηγήσω το όνειρό μου». Πιστεύω όμως ότι πρέπει πάντα να υποστηρίζουμε τις επιλογές μας και πως τα λάθη είναι ανθρώπινα. Αν δεν κάνεις το λάθος, πως θα μάθεις. Αυτό προσπαθούσαν να μου πουν και ότι σίγουρα θα ήταν δίπλα μου αν έτρωγα τα μούτρα μου. Πάντως προς το παρόν δικαιώνομαι για την επιλογή μου.

Τι σου λένε για τον ρόλο σου;
Καμαρώνουν, αλλά δεν με αναγνωρίζουν όταν με βλέπουν ως Στάθη.

Ως ανερχόμενος ηθοποιός πως τα βλέπεις τα πράγματα στον χώρο σας; Θεωρείς ότι δίνονται ευκαιρίες στους νέους ηθοποιούς;
Πάντα λέω ότι είναι και θέμα timing και ότι πάντα θα υπάρχει ένας καλύτερος κι ένας χειρότερος από εσένα, που κι αυτό σχετικό είναι. Δεν έχω καταλήξει ακόμη κατά πόσο δίνονται πολλές ευκαιρίες σε νέα παιδιά, αλλά θα μου πεις κι εγώ ως νέος ηθοποιός, δεύτερη χρονιά δουλεύω φουλ, και νιώθω πολύ τυχερός.



Για τον ρόλο σου πέρασες οντισιόν, έτσι δεν είναι;
Ναι πέρασα δυο κάστινγκ. Όσον αφορά τις ευκαιρίες που λέγαμε, θέλω να συμπληρώσω ότι δεν μπορείς να απαντήσεις με ένα ναι ή ένα όχι. Είναι πολλά. Σίγουρα θέμα τάιμινγκ, να ταιριάζεις κάπου, είναι θέμα ταλέντου. Αυτό που χρειάζεται περισσότερο είναι να διαθέτεις γερό στομάχι που λένε. Γιατί μετά το τέλος κάθε δουλειάς, πάντα υπάρχει η ανασφάλεια μέχρι να βρεις την επόμενη. Το βασικό είναι να είσαι πάντα προσγειωμένος και να πατάς στα πόδια σου.

Στο ΚΘΒΕ ποιους είχες καθηγητές και από ποιον κρατάς την πιο ωραία ανάμνηση;
Βασικούς στην υποκριτική είχαμε τον Ταξιάρχη Χάνο, τη Ρεβέκκα Τσιλιγγαρίδου, τον Μιχάλη Τσιόνα, τον Γιάννη Ρήγα – ο οποίος ήταν σαν μέντοράς μας- τον Γιώργο Καύκα. Οφείλω πολλά σε πολλούς αλλά θα κάνω ξεχωριστή αναφορά στη Ρεβέκκα την οποία είχαμε στο 2ο και 3ο έτος. Επίσης χρωστάω πολλά στον Ταξιάρχη Χάνο, ο οποίος σε ξεκλειδώνει πάρα πολύ και σε μαθαίνει να στέκεσαι στα πόδια σου και στον κ. Καύκα φυσικά. Επιπλέον ο Μιχάλης μας έμαθε πάρα πολλά. Από τη σχολή έχω να θυμάμαι μόνο τα καλύτερα. Τους νιώθω όλους σαν οικογένεια.

Έχεις όνειρα να υποδυθείς συγκεκριμένους ρόλους;
Όχι δεν έχω όνειρα για ρόλους. Θέλω όμως σίγουρα να έχω την ευκαιρία κάθε φορά να δοκιμάζω κάτι άλλο. Είναι πρόκληση να ενσαρκώνεις κάθε φορά διαφορετικούς ρόλους. Εκεί είναι η γοητεία. Είναι κάθε φορά ένα καινούργιο παιχνίδι, ένα νέο ξεκίνημα. Πάντα όταν ξεκινάω με έναν νέο ρόλο, αγοράζω ένα τετράδιο για να γράφω τις σημειώσεις. Και πάντα σκέπτομαι ποιο είναι το τετράδιο αυτού του ρόλου. Φέτος για τον Στάθη, αγόρασα ένα πράσινο σχολικό τετράδιο, το οποίο είναι και το αγαπημένο μου χρώμα.

Θέλεις όμως να παίξεις και στο θέατρο.
Ναι θέλω πολύ. Στην τηλεόραση μαθαίνεις πως να είσαι λιτός και εκφραστικός με λίγα μέσα. Θέλω όμως πολύ να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου και στο θέατρο.

 

Και κάτι επιπλέον για τον Αλέξανδρο

  • Στο παρελθόν έχει δουλέψει ως ανιματέρ αλλά και σε κρεπερί γι' αυτό και φτιάχνει πολύ ωραίες κρέπες 
  • Του αρέσει η μαγειρική
  • Ο πατέρας του είναι Πολωνός ενώ η μητέρα του έχει ελληνική καταγωγή
  • Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα
  • Έχει μια αδερφή, μεγαλύτερή του, η οποία δηλώνει μεγάλη θαυμάστριά του

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H νέα άφιξη – έκπληξη στους «Παγιδευμένους» και οι σταθερές Ναταλία & Σία   Χθες βράδυ οι Παγιδευμένοι του ΑΝΤ1 μας αποχαιρέτισαν για το καλοκαίρι ανανεώνοντας το ραντεβού τους με τους τηλεθεατές για το φθινόπωρο. Το φινάλε της πρώτης σεζόν, κατά τη γνώμη μου, ήταν αντάξιο με όλες τις έντονες στιγμές που μας χάρισε αυτό το σήριαλ από το πρώτο κιόλας επεισόδιο. 13.600 tweets καταμετρήθηκαν συνολικά κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το τέλος του επεισοδίου της σειράς. Ανεξάρτητα από τα ποσοστά τηλεθέασης, κατά γενική ομολογία – και όχι επειδή παρακολουθώ φανατικά τη σειρά- οι Παγιδευμένοι αποτέλεσαν δικαίως τηλεοπτικό hit της σεζόν. Τα γυρίσματα του Α’ κύκλου ολοκληρώθηκαν μόλις στις 3 Ιουλίου και σύντομα οι συντελεστές θα συναντηθούν ξανά για να συνεχίσουν την ιστορία του δεύτερου κύκλου. Μάλιστα, όπως έμαθα, στη δεύτερη σεζόν, στο καστ πρόκειται να προστεθεί ένας καινούριος ήρωας, τον οποίο θα υποδυθεί ο Τάσος Χαλκιάς. Με λύπη όμως έμαθα ότι στον επόμενο κύκλο θα μας αποχαιρ
 Ο «Μάρκος Λάσκαρης» στον Alpha και το νέο στοίχημα της ΕΡΤ Αφρικανική σκόνη είναι παιδιά, θα περάσει. Ας κάνουμε υπομονή και όχι την τρίχα τριχιά. Ξεκινάω με τηλεοπτικά νέα. Ο Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, ο τηλεοπτικός Μάρκος Λάσκαρης της αγαπημένης Μάγισσας του ΑΝΤ1, τη νέα σεζόν μετακομίζει στον Alpha . Σύμφωνα με πληροφορίες ο ηθοποιός έκλεισε- ήδη για να πρωταγωνιστήσει στην καινούργια σειρά του καναλιού, Διάφανη Αγάπη. Η σειρά βασίζεται σε ιταλικό φορμάτ το οποίο είναι εμπνευσμένο από το επιτυχημένο ρομαντικό θρίλερ του 1990, Αόρατος εραστής με πρωταγωνιστές τότε, τον αξέχαστο Πάτρικ Σουέιζ και τη Ντέμι Μουρ. Πάντως η σειρά δεν θα είναι καθημερινή. Άλλωστε τον Σασμό στην prime time θα αντικαταστήσει άλλο σήριαλ βασισμένο σε μυθιστόρημα του Σπύρου Πετρουλάκη. Όπως έγινε γνωστό από το κανάλι τη νέα σεζόν επιστρέφει και το Deal (στη ζώνη των 20.00) ενώ το μενού της μυθοπλασίας περιλαμβάνει και νέα μίνι σειρά, με πρωταγωνίστρια τη Μαρία Κίτσου.   Το μεσημέρι της Τετάρτης 27 Μα
  H M πέττυ, η Ναταλία, ο Κώστας και οι βραδινές πρεμιέρες της Δευτέρας   Τουλάχιστον τηλεοπτικά καθόλου αδιάφορο δεν ήταν το Σαββατοκύριακο που αφήσαμε πίσω μας. Τρεις εκπομπές, μια γνώριμη και δυο ολοκαίνουριες, μπήκαν στο τηλεοπτικό τερέν και είχαν ενδιαφέρον. Καταρχάς το πρωί του Σαββάτου έκανε πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 η υπέροχη Μπέττυ Μαγγίρα με την εκπομπή I love Σου Κου. Μαζί της είναι οι Δημήτρης Μακαλιάς, Τάσος Μπιμπισίδης και Τζο Κουτσοκώστα. Επιτέλους μετά από πολλά χρόνια το κανάλι του Αμαρουσίου ενεργοποίησε ξανά την πρωινή ψυχαγωγική ζώνη του Σαββατοκύριακου επιλέγοντας ένα πολύ ταλαντούχο πρόσωπο. Η Μπέττυ έχει πάρα πολύ έξυπνο χιούμορ, έχει αμεσότητα, γρήγορα αντανακλαστικά και ομαδικό πνεύμα το οποίο πρέπει να υπάρχει στην τηλεόραση. Και φαίνεται ότι η εκπομπή άρεσε πολύ στους τηλεθεατές καθώς απέσπασε διψήφια ποσοστά τηλεθέασης με το καλημέρα σας. Μια ξεκάθαρα ψυχαγωγική εκπομπή, που τόσο έχει λείψει αυτό το είδος από την τηλεόραση, την οποία παρακολούθησα ευχάριστ