Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 Πήγα σε... Μάγισσα όχι σε χαρτορίχτρα

Έπειτα από έναν χρόνο τηλεοπτικής απουσίας από τη συχνότητα του ΑΝΤ1, οι δημιουργοί των Άγριων Μελισσών, Μελίνα Τσαμπάνη, Πέτρος Καλκόβαλης και Λευτέρης Χαρίτος επέστρεψαν στην prime time ζώνη, το βράδυ της Δευτέρας 25 Σεπτεμβρίου συστήνοντας τη νέα τους σειρά, Η Μάγισσα. Κάστρα, πειρατές, μάχες, φωτιές, μια ηρωίδα σαν την Κασσάνδρα της μυθολογίας, η Θεοφανώ η οποία έχει χάρισμα να βλέπει οράματα και δυο αντίπαλες φατρίες του Καπεταναίου Λάσκαρη και του Γερακάρη έκαναν την εμφάνισή τους στις οθόνες μας μεταφέροντάς μας στη Μάνη το 1817. Ποια ήταν η υποδοχή της ομολογουμένως πολυδιαφημισμένης υπερπαραγωγής; Όχι, πάντως τόσο θερμή όσο εκείνη στην οποία προσδοκούσε νομίζω το κανάλι.  

Πριν πούμε το οτιδήποτε, θεωρώ ότι ο πυρήνας σχολιασμού για τη Μάγισσα, είναι καταρχάς να σου αρέσουν οι σειρές αυτού του είδους. Εποχής, μυστηρίου και που έχουν να κάνουν κάπως με μεταφυσικά στοιχεία. Εγώ τα πάω με τρέλα αυτά τα σήριαλ. Νομίζω ότι αν είσαι φαν του Σασμού και της Γης της Ελιάς, δεν θα σου αρέσει η Μάγισσα. Μια παρένθεση εδώ: Για να είμαι ειλικρινής τον Σασμό τον παρακολούθησα συστηματικά στην πρώτη του σεζόν, μέχρι και τον Δεκέμβριο 2021. Όταν διαπίστωσα ότι πια άλλαξαν εντελώς τα φώτα στο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη, έχασα κάθε ενδιαφέρον για το σήριαλ. Επίσης, τη Γη της παρδαλιάς, όπως εγώ την αποκαλώ, την παρακολουθώ αποσπασματικά, για να γελάω. Κλείνω την παρένθεση.

Πάμε ξανά στη Μάγισσα. Πολλοί έκαναν συγκρίσεις με τις Άγριες Μέλισσες. Λοιπόν, οι Άγριες Μέλισσες, έπαιξαν τρια χρόνια, έκαναν απόλυτη επιτυχία, ήταν το masterpiece των δημιουργών τους και τελείωσαν. Δεν υπάρχει λόγος να ανατρέχουμε πια σε εκείνο το σήριαλ. Σίγουρα οι δημιουργοί των Άγριων Μελισσών ανέβασαν πολύ ψηλά τον πήχη και ενδεχομένως να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις από αυτούς. Δεν αισθάνθηκα ωστόσο, ότι με τη Μάγισσα, κάνουν οποιαδήποτε έκπτωση στη δουλειά τους. Σίγουρα δεν θέλουν να επαναλάβουν τους εαυτούς τους. Όπως πρωτοτύπησαν με τις Άγριες Μέλισσες, το ίδιο θεωρώ ότι επιχειρούν να κάνουν και με τη Μάγισσα. Να ανοίξουν έναν νέο δρόμο στη μυθοπλασία.

Οι σκηνές στην έναρξη του πρώτου επεισόδιου με το όραμα της Θεοφανώς να βλέπει το μακελειό στο κάστρο της οικογένειας Λάσκαρη, ήταν κατά τη γνώμη μου πολύ καλογυρισμένες. Δεν υποστηρίζω ότι δεν έγιναν και λάθη. Όπως στη σκηνή μάχης στο καράβι όπου ήταν ο Αντρέι Σοντόροφ (Aναστάσης Ροιλός) και έκαναν επίθεση ο Θράσος και ο θείος του Μόφορης (εξαιρετικός στον ρόλο ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος που έχουμε να τον δούμε νομίζω από τη Βέρα στο δεξί). Δεν γίνεται να σφάζεις τόσους ανθρώπους και να μην έχει στάξει επάνω σου μια στάλα αίμα. Επίσης οι κομπάρσοι θέλουν πολλή δουλειά. Αλλά σε αυτό το κομμάτι θεωρώ ότι πάσχουν γενικά οι περισσότερες ελληνικές παραγωγές της μυθοπλασίας που σε αρκετές μάλιστα βλέπουμε και τους ίδιους κομπάρσους ενώ πολλοί ξεχωρίζουν ως αστείες νότες.

Δεν θα κρύψω ότι όταν τέλειωσε το πρώτο επεισόδιο, είχα έναν συγκρατημένο ενθουσιασμό. Σαν κάτι να μου έλειψε. Επουδενί όμως δεν απέρριψα τη σειρά και το χθεσινό της Πέμπτης ήταν ακόμα καλύτερο (στο οποίο μάλιστα τους διαλόγους είχαν γράψει οι ίδιοι οι δημιουργοί). Κάτι μου λέει ότι όσο θα περνάει ο καιρός η Μάγισσα θα γίνεται όλο και καλύτερη. Εδώ να σημειώσω επειδή διάβασα από διάφορους για μαγικές ικανότητες και ξόρκια της Θεοφανώς τα οποία δεν βλέπουμε άρα πως είναι Μάγισσα, ότι δεν έχουν καταλάβει την τύφλα τους.

Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι το να σχολιάσεις μια σειρά είναι πολύ πιο εύκολο από το να κάτσεις να γράψεις το σενάριο της. Στον συγκεκριμένο τομέα λοιπόν η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης ξέρουν πάρα πολύ καλά τι κάνουν. Μην ξανά λέμε για τις Άγριες Μέλισσες. Επιπλέον πιστεύω ότι η σκηνοθετική αισθητική του Λευτέρη Χαρίτου είναι σπάνιο χάρισμα για τα ελληνικά τηλεοπτικά δεδομένα. Οπότε σίγουρα οι συντελεστές έχουν διατηρήσει την αισθητική τους και την αγάπη τους για το ωραίο αποτέλεσμα, και στη Μάγισσα.

Όσον αφορά στους ήρωες, είμαι της άποψης ότι προς το παρόν – αλλά πιστεύω και προς το μέλλον- κερδίζουν τις εντυπώσεις με το ερωτικό attitude και τις μηχανορραφίες τους, ο Σπήλιος Γερακάρης και η Γερακίνα Γερακάρη, κατά κόσμον Τάσος Νούσιας και Μαρκέλλα Γιαννάτου.

Ανυπομονούμε βέβαια και για την άφιξη της Θέμιδος Μπαζάκα, την οποία θα δούμε ως Κυπριανή Γερακάρη, πεθερά της Γερακίνας που κάτι μου λέει ότι ίσως να μην έχουν τις καλύτερες σχέσεις, θα δούμε.

Φιλούμπες

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

 Ο «Μάρκος Λάσκαρης» στον Alpha και το νέο στοίχημα της ΕΡΤ Αφρικανική σκόνη είναι παιδιά, θα περάσει. Ας κάνουμε υπομονή και όχι την τρίχα τριχιά. Ξεκινάω με τηλεοπτικά νέα. Ο Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, ο τηλεοπτικός Μάρκος Λάσκαρης της αγαπημένης Μάγισσας του ΑΝΤ1, τη νέα σεζόν μετακομίζει στον Alpha . Σύμφωνα με πληροφορίες ο ηθοποιός έκλεισε- ήδη για να πρωταγωνιστήσει στην καινούργια σειρά του καναλιού, Διάφανη Αγάπη. Η σειρά βασίζεται σε ιταλικό φορμάτ το οποίο είναι εμπνευσμένο από το επιτυχημένο ρομαντικό θρίλερ του 1990, Αόρατος εραστής με πρωταγωνιστές τότε, τον αξέχαστο Πάτρικ Σουέιζ και τη Ντέμι Μουρ. Πάντως η σειρά δεν θα είναι καθημερινή. Άλλωστε τον Σασμό στην prime time θα αντικαταστήσει άλλο σήριαλ βασισμένο σε μυθιστόρημα του Σπύρου Πετρουλάκη. Όπως έγινε γνωστό από το κανάλι τη νέα σεζόν επιστρέφει και το Deal (στη ζώνη των 20.00) ενώ το μενού της μυθοπλασίας περιλαμβάνει και νέα μίνι σειρά, με πρωταγωνίστρια τη Μαρία Κίτσου.   Το μεσημέρι της Τετάρτης 27 Μα
Τα unfollow των «Παγιδευμένων», η νέα θεατρική συνεργασία Λαγούτη & Φεντόρουφ και οι «Τρεις Χάριτες» Μια πολύ αγαπημένη σειρά ολοκληρώνει σύντομα την τηλεοπτική της διαδρομή και λίγο πριν από το μεγάλο φινάλε, συζητείται κυρίως για τα unfollow στο Ι nstagram μεταξύ των πρωταγωνιστών παρά για το τέλος της. Ο λόγος φυσικά γίνεται για τους Παγιδευμένους του ΑΝΤ1 που μάλιστα την Παρασκευή 21 Ιουνίου οι συντελεστές ολοκλήρωσαν τα γυρίσματα. Οι χρήστες του Twitter  και φανατικοί της σειράς  εντόπισαν τα unfollow  - μα τι Σέρλοκ Χολμς σας έπιασε κι εσάς😂😂-  μεταξύ των δυο πρωταγωνιστών Μιχάλη Λεβεντογιάννη και Μάρθας Λαμπίρη Φεντόρουφ ενώ είχε προηγηθεί εδώ και καιρό κι εκείνο του Πέτρου Λαγούτη προς τον συνάδελφό του. Ανάμεσα στα πολλά σχόλια, ξεχώρισα ένα: Οι σχέσεις των ανθρώπων δεν ορίζονται από τα follow και τα unfollow . Όσοι αγαπήσαμε τη σειρά ας μείνουμε στην ουσία: Μια ωραία ιστορία μυθοπλασίας που οι ερμηνείες των ηθοποιών μας έκαναν να την αγαπήσουμε ακόμα περισσότερο. Αν
Η Σάττι, η Γιουροβίζιον, ο Αλευράς, ο Καλούτα και η τηλεθέαση   Sarah Louise Bennett/EBU Να μένουμε στα όμορφα αυτής της αγαπημένης διαχρονικής πια τηλεοπτικής μουσικής γιορτής, είτε μας αρέσουν τα αποτελέσματα είτε όχι. Αναμφίβολα, παρά τα όποια φετινά απρόοπτα, οι Σουηδοί, παρουσίασαν μια άψογη Γιουροβίζιον, εντυπωσιακή, φαντασμαγορική, εκμεταλλευόμενοι καθαρά τη δύναμη της εικόνας, που τόσο έχει κυριαρχήσει στις ζωές μας, τα τελευταία χρόνια (σ.σ. Τα ολογράμματα των Abba ήταν το κερασάκι στην τηλεοπτική υπερπαραγωγή. Μαθήματα παρέδωσαν χθες για το πως στήνονται οι σωστές τηλεοπτικές παραγωγές). Το σύνολο των φετινών συμμετοχών έβαλαν τα δυνατά τους να εντυπωσιάσουν κερδίζοντας κυρίως την προσοχή μας με το θέαμα. Αυτό είναι καταρχάς η Γιουροβίζιον. Εικόνα. Όμως, φέτος ο διαγωνισμός είχε και πολλά ωραία τραγούδια. Προσωπικά μου άρεσαν αρκετά, μαζί με το δικό μας βέβαια, αλλά δεν μπορώ να πω ότι δεν ξεχώρισα τις συμμετοχές της Ελβετίας, της Γαλλίας (ο Slimane με τον Μ on Amour ή