Πήγα σε... Μάγισσα όχι σε χαρτορίχτρα
Έπειτα από έναν χρόνο τηλεοπτικής απουσίας από τη συχνότητα του ΑΝΤ1, οι δημιουργοί των Άγριων Μελισσών, Μελίνα Τσαμπάνη, Πέτρος Καλκόβαλης και Λευτέρης Χαρίτος επέστρεψαν στην prime time ζώνη, το βράδυ της Δευτέρας 25 Σεπτεμβρίου συστήνοντας τη νέα τους σειρά, Η Μάγισσα. Κάστρα, πειρατές, μάχες, φωτιές, μια ηρωίδα σαν την Κασσάνδρα της μυθολογίας, η Θεοφανώ η οποία έχει χάρισμα να βλέπει οράματα και δυο αντίπαλες φατρίες του Καπεταναίου Λάσκαρη και του Γερακάρη έκαναν την εμφάνισή τους στις οθόνες μας μεταφέροντάς μας στη Μάνη το 1817. Ποια ήταν η υποδοχή της ομολογουμένως πολυδιαφημισμένης υπερπαραγωγής; Όχι, πάντως τόσο θερμή όσο εκείνη στην οποία προσδοκούσε νομίζω το κανάλι.
Πριν πούμε το οτιδήποτε, θεωρώ ότι ο πυρήνας σχολιασμού για
τη Μάγισσα, είναι καταρχάς να σου αρέσουν οι σειρές αυτού του είδους. Εποχής,
μυστηρίου και που έχουν να κάνουν κάπως με μεταφυσικά στοιχεία. Εγώ τα πάω με
τρέλα αυτά τα σήριαλ. Νομίζω ότι αν είσαι φαν του Σασμού και της Γης της Ελιάς,
δεν θα σου αρέσει η Μάγισσα. Μια παρένθεση εδώ: Για να είμαι ειλικρινής τον
Σασμό τον παρακολούθησα συστηματικά στην πρώτη του σεζόν, μέχρι και τον
Δεκέμβριο 2021. Όταν διαπίστωσα ότι πια άλλαξαν εντελώς τα φώτα στο βιβλίο του
Σπύρου Πετρουλάκη, έχασα κάθε ενδιαφέρον για το σήριαλ. Επίσης, τη Γη της
παρδαλιάς, όπως εγώ την αποκαλώ, την παρακολουθώ αποσπασματικά, για να γελάω. Κλείνω
την παρένθεση.
Πάμε ξανά στη Μάγισσα. Πολλοί έκαναν συγκρίσεις με τις
Άγριες Μέλισσες. Λοιπόν, οι Άγριες Μέλισσες, έπαιξαν τρια χρόνια, έκαναν
απόλυτη επιτυχία, ήταν το masterpiece των δημιουργών τους και τελείωσαν. Δεν υπάρχει λόγος να
ανατρέχουμε πια σε εκείνο το σήριαλ. Σίγουρα οι δημιουργοί των Άγριων Μελισσών
ανέβασαν πολύ ψηλά τον πήχη και ενδεχομένως να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις
από αυτούς. Δεν αισθάνθηκα ωστόσο, ότι με τη Μάγισσα, κάνουν οποιαδήποτε
έκπτωση στη δουλειά τους. Σίγουρα δεν θέλουν να επαναλάβουν τους εαυτούς τους.
Όπως πρωτοτύπησαν με τις Άγριες Μέλισσες, το ίδιο θεωρώ ότι επιχειρούν να
κάνουν και με τη Μάγισσα. Να ανοίξουν έναν νέο δρόμο στη μυθοπλασία.
Οι σκηνές στην έναρξη του πρώτου επεισόδιου με το όραμα της
Θεοφανώς να βλέπει το μακελειό στο κάστρο της οικογένειας Λάσκαρη, ήταν κατά τη
γνώμη μου πολύ καλογυρισμένες. Δεν υποστηρίζω ότι δεν έγιναν και λάθη. Όπως στη
σκηνή μάχης στο καράβι όπου ήταν ο Αντρέι Σοντόροφ (Aναστάσης Ροιλός) και έκαναν επίθεση ο Θράσος
και ο θείος του Μόφορης (εξαιρετικός στον ρόλο ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος
που έχουμε να τον δούμε νομίζω από τη Βέρα στο δεξί). Δεν γίνεται να σφάζεις
τόσους ανθρώπους και να μην έχει στάξει επάνω σου μια στάλα αίμα. Επίσης οι
κομπάρσοι θέλουν πολλή δουλειά. Αλλά σε αυτό το κομμάτι θεωρώ ότι πάσχουν
γενικά οι περισσότερες ελληνικές παραγωγές της μυθοπλασίας που σε αρκετές
μάλιστα βλέπουμε και τους ίδιους κομπάρσους ενώ πολλοί ξεχωρίζουν ως αστείες
νότες.
Δεν θα κρύψω ότι όταν τέλειωσε το πρώτο επεισόδιο, είχα έναν
συγκρατημένο ενθουσιασμό. Σαν κάτι να μου έλειψε. Επουδενί όμως δεν απέρριψα τη
σειρά και το χθεσινό της Πέμπτης ήταν ακόμα καλύτερο (στο οποίο μάλιστα τους
διαλόγους είχαν γράψει οι ίδιοι οι δημιουργοί). Κάτι μου λέει ότι όσο θα
περνάει ο καιρός η Μάγισσα θα γίνεται όλο και καλύτερη. Εδώ να σημειώσω επειδή
διάβασα από διάφορους για μαγικές ικανότητες και ξόρκια της Θεοφανώς τα οποία
δεν βλέπουμε άρα πως είναι Μάγισσα, ότι δεν έχουν καταλάβει την τύφλα τους.
Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι το να σχολιάσεις μια σειρά είναι
πολύ πιο εύκολο από το να κάτσεις να γράψεις το σενάριο της. Στον συγκεκριμένο
τομέα λοιπόν η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης ξέρουν πάρα πολύ καλά τι
κάνουν. Μην ξανά λέμε για τις Άγριες Μέλισσες. Επιπλέον πιστεύω ότι η σκηνοθετική
αισθητική του Λευτέρη Χαρίτου είναι σπάνιο χάρισμα για τα ελληνικά τηλεοπτικά
δεδομένα. Οπότε σίγουρα οι συντελεστές έχουν διατηρήσει την αισθητική τους και
την αγάπη τους για το ωραίο αποτέλεσμα, και στη Μάγισσα.
Όσον αφορά στους ήρωες, είμαι της άποψης ότι προς το παρόν – αλλά πιστεύω και προς το μέλλον- κερδίζουν τις εντυπώσεις με το ερωτικό attitude και τις μηχανορραφίες τους, ο Σπήλιος Γερακάρης και η Γερακίνα Γερακάρη, κατά κόσμον Τάσος Νούσιας και Μαρκέλλα Γιαννάτου.
Ανυπομονούμε βέβαια και για την άφιξη της Θέμιδος Μπαζάκα, την οποία θα δούμε ως Κυπριανή Γερακάρη, πεθερά της Γερακίνας που κάτι μου λέει ότι ίσως να μην έχουν τις καλύτερες σχέσεις, θα δούμε.Φιλούμπες
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου